This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Bettan - 5 juni 2011 21:30

Vad är lycka och att vara lycklig????


Läste en väns facebookstatus idag om att vara lycklig, att hon ville vara lycklig som vi andra såg ut att vara.


Personligen tror jag att de som ser lyckliga ut inte behöver vara lyckliga bara för att det ser ut så. Jag tror lycka är inte vad vi ser utan vad vi upplever och att vi ibland är blind inför andras olyckor.


Kanske verkar jag lycklig för någon, andra kanske tycker jag är en olycksfågel.....


Jag vet att mitt liv är någonstans där mitt emellan, mitt liv har alltid varit en berg och dalbana. Ena dagen är jag uppe på toppen för att någon dag senare slungas ner till botten. Jag tror också att man behöver få kämpa ibland där nera i dalgången för att kunna uppfatta och uppskatta lyckan som infinner sig när man är på toppen.


För mig är lycka att få ha min familj frisk, att de vill dela sitt liv med mig.

Lycka är också som idag att få sitta ute på min flotte och fiska, känna solen bränna i ansiktet och se flötet guppa i vattnet. 

Lycka är också att se mina barn växa upp och bli underbara individer dessutom får jag nu också att få se mitt barnbarn växa.

Lycka är också att jag efter denna helg har förmånen att välja vart jag vill jobba i framtiden, jag har ett val att säga ja eller nej till ett jobb jag blivit erbjuden.

Lycka behöver inte vara stora saker, lyckan är de små saker i livet som man ofta tar så för givna.

Jag älskar latinska ordspråk och det som jag älskar mest av alla är Carpe Diem för det står för det som jag tror mest på, fånga dagen. Lyckas man med det då tror jag också att man är lycklig.


Nu tar jag inte ifrån den här tjejens önskan om att få vara lycklig, hon om någon har haft mer än nog nu. Hon om någon förtjänar att få lite lycka och lugn och ro i sitt liv nu. Om du läser detta så ska du veta att jag inget hellre önskar att du fick det liv du önskar dig och att allt går bra för det är DU värd!



Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards