This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Bettan - 6 juni 2011 22:44

Något att tänka på för oss alla.....


Av Bettan - 6 juni 2011 21:26

Vissa dagar har man mer anledning än andra att vara stolt och glad, idag är en sådan dag!


I kväll hittade jag mig själv, red min häst och helt plötsligt så bara fanns ridningen där. Den har inte funnits där sedan jag åkte av i fjol, i vissa situationer är jag rädd och då tänker jag för mycket på vad som kan hända istället för att bara rida. Det är en obeskrivbar känsla allt stämmer, jag slutade tänka och bara red och den känslan kan jag leva på länge. Maken sa att jag log med hela kroppen.....hur det nu går till???


En annan anledning är att idag fick Linda ett stipendium för sina idrottsutövningar och för att hon är en sådan bra kamrat i klubben. Robban fick det också för några år sedan men det var extra roligt att Linda fick det för hon har verkligen kämpat för att komma tillbaka.

Jag har vetat det i en månad att hon skulle få det men hon visste inget när vår landshövding idag ropade upp henne på scenen. Det var en glad tjej som gick upp och hämtade sina pengar.


Det var också en rejäl lyckokänsla att gå på Hallstaområdet i strålande sol tillsammans med min hund. En "byracka" till foxterrier som uppförde sig som om hon bor i stan när vi var på nationaldagsfirandet. Satt så snällt och tyst och tittade på alla människor och hundar utan att göra något väsen av sig. Ibland kan hon min tokfia.....


Idag är jag både lycklig och stolt, får man vara det som svensk?


Bjuder på några bilder från idag, titta och njut :)



En liten tjej som blev så förtjust i min hund :)







Matte med sin hund på solskenspromenad(kort på mig händer inte ofta på den här bloggen och kommer nog så bli även i fortsättningen)

 


Min stad, sedd från Hallstaberget där mina barn tränar och även jag ibland

 


Min dotter till vänster, glad över sitt stipendium




   En kram av landshövdingen


   En förvånad men glad Linda går mot scenen.




   En ovetande dotter på väg in tll nationaldagsfirandet



   Paraden är redo för att börja gå mot hembygdsgården

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards