This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Bettan - 12 juni 2011 21:10

För några år sedan hände en sak som gjorde att jag var tvungen att vända några ryggen och några vände mig ryggen. Idag så var jag i den situationen att jag hade kunnat valt att ge tillbaka, vänt några av dessa personer ryggen och sagt .....vem bryr sig?


Men jag är inte sån som person, jag vill tro gott om människor och jag vill tro att alla människor förtjänar en andra chans. 

Jag behöver inte gilla det andra väljer att göra men jag kan försöka ha förståelse för det som hänt och varför det händer. Ibland är det tillfälligheter, ibland gör man bara ett oerhört dumt val.

Som sagt idag hade jag kunnat valt att vända ryggen till och gå men jag tänker stå kvar vid denne person sida men jag hoppas att det är hela sanningen jag hört idag. 

Det finns risk att jag får skit för att jag gjorde mitt val idag men jag har gjort mitt val.


Precis som det står i bibeln tänker jag nu,

"den som är fri från skuld kan kasta första stenen"

------------------------------------------------------------------

Nu till något annat mera vardagligt, fick hem en son i helgen och en massa kassar kläder. 

Frågade sonen nu i kväll om det var rena kläder eller smutstvätt. Han sa, det är lite både och. 

- Ja men vilka kassar är det rent i då?

- De är lite både och sa jag ju......

TACK för den unge !!! ....förlåt vuxna barnet.


Så nu håller jag på att tvätta upp en massa kläder som jag inte vet om det är rent eller skitigt.....


Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards