This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Va säg man?

Av Bettan - 22 februari 2012 18:58

Ja vad säger man efter en sån här dag?

På något konstig vis så visste jag att det skulle kunna bli så här men inte vågat hoppats. För dig som inte är så insatt i mitt liv så tog sonen silver på JVM stafetten i skidskytte. 


När tävlingen började var jag inte så nervös, förste åkaren sköt några bom men lyckades klara sig undan straffrundor och lämnar över som 6:a till deltagare två. Han missar också några skott men lyckas även han få ner alla prickar på båda sina skjutningar och han lämnade över till min son som 8:a. Ska jag vara ärlig så tyckte jag det var rätt skönt att de bommade, hade de lämnat över som 1,2 eller 3:a då tror jag det hade blivit tuffare men det är vad jag tror.

Hur som helst, jag satt på mitt kontor och tittar på hur han åker och så går han in för skjutning som 9:a, börjar med bom, sen träff och en bom igen.....då började jag bli riktigt nervös. Det enda jag tänkte var, gode gud är det någon gång han behöver göra rätt på skjutvallen så är det idag. Väntar nervöst på att han ska skjuta reservskott nr 1 och det blir en träff samtidigt ser jag att de andra bommar friskt. Reservskott nr 2 sitter också och han åker ut som fyra!

Då var jag så nervös att jag tappat känsel i händerna, skulle försöka svara på ett sms från min kollega men det gick absolut inte att svara, hur än mkt jag försökte så blev det bara fel ord. 

Släpper telefonen på skrivbordet och går in till en annan kollega och säger- Jag är så nervös att jag tror jag dör och jag menar det.

Han bara tittar på mig och säger, ligger han bra till för jag missat att kika på skjutningen, mm fyra svarar jag och en skjutning kvar....klarar inte av att se det tror jag. 

Han bara tittar på mig och säger - Idag kommer Robban att klara det, är det någongång han kommer vårda skotten så är det idag. Tillsammans med flera kollegor så såg vi på sista skjutningen, träff, träff,bom, träff, träff. 

Jag kunde knappt andas medan han laddade reservskottet och då gör han det, sätter reservskottet och åker ut som tvåa. 

Min son har skjutit upp sitt lag från en åttonde plats till silvermedalj på ett VM, det är en känsla som så himla svår att beskriva. 


Strax där efter ringer min man och säger precis det jag kände då och ff känner.....vad säger man om det här?

Det är en fråga som gnagt i huvudet hela dagen för mig också och den andra frågan är......när ska jag få tillbaka känseln i handen :)


Det svänger snabbt, i måndags då fick han bryta tävlingen för att han hjärta rusade pga en extra nervbana han har till hjärtat. Då var det inte heller så lätt att sitta hemma i Svergie och inget kunna göra. Att det hände i måndags gjorde ju saken inte lättare idag heller många, många tankar rusade genom huvudet. 

Skulle det komma tillbaka, skulle han orka efter den pers som han gått igenom dagen före, var han mentalt där osv.


Hur som helst, jag är så himla glad för grabbarna att de fick visa vad de kan för om det inte var nog så tog tjejerna silver i deras stafett på fm.

Återväxten är räddad :)


Nu en bild som jag lånat av Linn Adolfsson som är med som ledare.


 
 
Ingen bild

M

22 februari 2012 19:57

Jag blir så glad:-D kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards