This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Bettan - 1 juni 2012 09:15

I natt har då maken ännu en gång bevisat att han finns i mitt sovrum, högljutt och konstant har han snarkat. Vid tre-tiden tänkte jag att jag får aldrig sova i natt men tydligen somnade jag i alla fall. Tyvärr så var han vaken tidigt för han var ju utsövd....

Nåja jag hann ju tänka på mycket saker under min vaka.


Bland annat så tänkte jag på att vad glad jag är att jag har via alla mina olika jobb har lärt känna en massa människor. Människor som berikat mitt arbetsliv och nu verkar vilja berika mitt nya liv som "veckosingel". Blir så glad varje gång jag får meddelande från dessa vänner att "jag bor i närheten, kom in på en fika" osv. Nu begriper jag att de allra flesta har familj och vill leva sina egna liv men det känns ändå rätt skönt att veta att det finns någon att hälsa på någon kväll ibland. Vill inte sitta i en lägenhet i Sundsvall och ruttna upp fullständigt i min ensamhet men ska i alla fall försöka få till lite träning ibland. 

Det som jag kommer sakna allra mest förutom familjen och huset här hemma är zumban, att dansa och alla mina vänner där. Jag hoppas att de vill komma och hälsa på mig i min lilla lya någon gång.


Det andra jag låg och tänkte på i natt var att jag har massor med saker att ordna till lägenheten. Jag ska sätta upp en nytt bo om än på 30 kvm men det är massor med saker som ska skaffas. 

Bara för att kunna laga mat behövs kastruller, stekpanna, bestick, tallrikar och glas. 

Jag behöver ett litet bord med plats för två stolar, typ ett slagbord. Soffan ska jag ev få köpa av dem och det vore skönt. Mattor och gardiner kan jag ev ta med hemifrån men det gäller att de passar fönster och att mattorna inte är förstora.

Sängen är nog viktigast, i den ska jag återhämta mig från hårt arbete... det ska jag titta på när jag åker ner till Sundsvall nästa gång. Täcke måste jag köpa också, de som vi haft extra har jag tagit till stugan och det sista fick Linda till Sveg. 

Lägenheten behöver städas ibland, så dammsugare och städmoppar och trasor.....ja listan kan göras hur lång som helst men allt får ta sin tid. Viktigast är trots allt sängen och sängkläder, kudde har jag ju köpt redan när jag behövde sova i bilen i veckan :)


Blir nog en del loppis besök fram över.....

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards