This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Vilket dygn

Av Bettan - 22 juli 2010 21:29

Ja ni vilket dygn det varit för mig och maken. Gårdagen började rätt lugnt med att jag tvättade upp lite täcken till hästarna och åkte bort till stallet för att undersöka Manga och ev rida honom. Han hade ff ont så jag beslutade mig för att inte göra mer än att smörja in honom och ställa ut honom i hagen igen.


Vid middagstid kom äldsta sonen hem och undrade om jag kunde hämta Cami på busshållsplatsen, hon har varit till Finland på bröllop. Jag lovade att göra det, hämtade henne där vid halv sju. När jag satt i bilen ringde yngsta sonen och berättade glatt att han köpt en BMW, visst ville jag följa med honom och maken för att titta på bilen och köra hem makens bil??? Sonen blir 18 nästa sommar och vad gör man inte för sina barn?? Lämnade av sonahustrun och åkte hem för att ansluta till övriga familjen för att åka och hämta hem bilen. Vi var hemma här igen strax efter ett men kom nog inte i säng förrän runt två tiden. 


Vid halv tre ringde telefonen, våra hästar var på rymmen!! Enl uppringaren var de på väg hemåt så vi tog med oss hästfinkan så att vi kunde ta med dem hem igen. När vi kom fram till stallet hade två tjejer lyckats fånga in dem, vi beslutade oss för att ta hem våra och stalla in Lina för det fanns bara två boxar och det funkar inte för tre hästar. Misstänker starkt att det var min lilleman är utbrytarkungen   


När mina hästar såg transporten så fick de bråttom, Filippa som brukar ta minst 20-30 minuter att lasta gick på direkt och Manga lika så. Inom 30 sekunder var båda hästarna lastade antar att de ville hem. Väl hemma så öppnade jag sidordörren på finkan och då stack Manga ut huvudet drog in massor med luft/dofter och gnäggade lyckligt. 


Vid halv fem kom vi i säng igen, super trött men glad över att ha hyffsat hela hästar hemma igen. Kvart över sex började min mobilring kan inte påstå att jag var sugen att svara. Sedan ringde telefonen ett par gånger till så vid halv nio gav vi upp och klev upp.


Trots en seg dag så har jag varit effektiv, har bakat limpor och snoddas. Har dessutom hunnit med att longera Manga för att se hur han är i sin skada men den verkar blivit bra så i morgon blir det uteritt tillsammans Alex.


Hade tänkt cykla till min bror i kväll men det blev ett sådant oväder i kväll så jag nöjde mig med en joggingtur. Nu sitter jag och äter jordgubbar och grädde, nöjd med min dag och en belöning efter min joggingtur.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards