This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Blodsprängda ögon

Av Bettan - 23 juli 2010 23:35

I morse när jag vaknade så var min ögon blodsprängda och mycket ömma.,..mötte min granne som frågade om jag var bakis??!! Förstår hans fråga för jag såg för dj*lig ut. Tur att jag hade recept på apotektet att hämta ut, åkte in och köpte ögondroppar med penicillin....satan i gatan  vad det sved när jag droppade första dropparna,,,,ifs visste jag det men hade på nått vis glömt hur det kändes  


Vet varför det kändes som det kändes...har misskött mina ögon under min semester, ska droppa ögonen var tredje timme men det har jag inte gjort. I bästa fall har jag gjort det på morgonen när jag vaknat och innan jag går och lägger mig. Gamla kärringen borde skämmas!! Lovade mig själv bot och bättring...får se hur länge det fungerar.


I kväll var jag och Alex ut på en ridtur som tog två timmar, två härliga timmar i strålande sol. Antar att rumpan kommer att ömma i morgon men låt det så vara.


Om fem dagar får jag förresten veta om jag ska bli farmor till ett eller två barnbarn......Cami är så stor om magen så jag är lite fundersam. För deras skull hoppas jag på ett men blir det två så är det bara att ta emot vad moder natur ger oss. Oavsett om det är två eller en så hoppas jag att föräldrarna förstår att jag hjälper dem så gott jag kan. Ekonomiskt kan jag kanske inte göra så mkt om jag blir arbetslös i höst men blir jag det så kan jag nog bidra med tid i stället.


I morgon så blir det ev bad i brorsans badtunnna....hoppas, vill gärna bada en gång i sommar om så det är i en badtunna.


Fotade förresten två mycket nöjda hästar i morse som låg och sov, de snarkade så det hördes upp på min gård....tror de är rätt nöjda med att få bo hemma igen :)


Nu är det dags att droppa ögonen och kramas med maken en stund.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards