This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Bettan - 12 februari 2011 21:40

Har idag lekt fotograf med Frida 1 och Frida 2......en av dem är min dotter.

Skitkul var det, bjuder på några kort. Tänker inte tala om varför de är klädda som de är.....  Hopp med liten terrier


   BäckaMarkus....förlåt Frida var det ju.


  Men kolla det kommer en brud i balklänning mitt i vintern?!


   Å inte vilken brud som helst utan en snygg  sak med mycket bling bling.


   Ska vi ta en bild av oss två tillsammans på ett älgpass??


   Vackert eller hur?

Av Bettan - 12 februari 2011 09:19

Igår så gjorde jag något som jag inte gjort på länge och inte bara en sak utan två saker.

När jag kom hem så kände jag att jag ville ha ett glas vin till maten så jag gjorde det, dessutom hade vi fått en fin choklad av en vän. Rött vin och choklad på en fredagkväll är inte fel i normala fall. 

Men nu har jag inte druckit på länge så ett glas vin gjorde att jag ganska fick ont i huvudet. Det gjorde inte så mycket utan det var "ruset" av att äta godis som var värst, jag fick hjärtklappning blev illamående mm. Har inte ätit så mycket godis på slutet heller när jag försökt gå ner i vikt. Någon gång har jag ätit någon bit och dessa gånger har jag  också blivit "hög" av socker ruset. Fy det är hemskt att må så, förstår att socker är starkt beroende framkallande.

Nä nu lär det dröja innan jag dricker något eller äter godsaker igen. Dels för att jag fortfarande har 4 kg kvar att ta innan jag kan börja känna mig nöjd men skulle vilja lyckas med 6-7 kg egentligen.


Det som är roligast är att för första gången på många år har min kropp börjat svara på träning, jag går inte ner i vikt i samma utsträckning längre men den börjar dra "ihop sig". Känslan av att se mindre ut än vad jag väger är en stor glädje för mig.

Idag tränar jag 3-5 ggr per vecka, konditionsträning men borde komplettra det med minst ett styrkepass.


Målet är att jag i augusti ska stå på startlinjen på Höga Kusten Maraton, idag vet jag inte om det blir kvartsmaran eller halvmaran. Vad det blir beror på hur träningen fungerar i sommar, hur kroppen mår och hur många gånger jag hunnit springa 2 mil och inte minst hur lång tid det tar att springa det. Ska jag göra halvmaran så ska det vara inom en rimligtid, personalen ska inte behöva stå och vänta på mig och jag ska springa maran inte jogga den!!! 


Men innan dess så ska jag springa vårruset, förhoppningsvis tillsammans med några av mina bästa vänninor. Så kom igen nu alla ni som sa att ni ville hänga på.....Mona, Ingeborg, Jane, Viktoria, Sara och så jag. Ni är alla kvinnor från mina tre sista arbetsplatser som betytt oerhört mycket för mig. Vad kul det vore om ni alla kom och ni fick träffa varandra. 


Funderar även på att springa tjejmilen men dit är det långt, en sak i taget.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards