This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Bettan - 16 februari 2011 20:38

Jaha då var man hemma i norrland, kan inte säga hur glad man är varje gång man kommer hem och får sova i sin egen säng.

Ett av mina möten blev inställd så jag kunde boka om flyget och komma hem tidigare, me like :)


När jag reste förra veckan så köpte jag en ny bok. I´m Ozzy, skriven av mr Osborn himself. 

Har ni inte läst den gör det, man sitter som klistrad vid boken. Han är galenheten själv men på ett hjärtligtsätt och vilket tufft liv mannen levt, he´s fucking crazy...



Jag läser den på engelska(läser mest litteratur på engelska) därför att den endast fanns på engelska men också för att det är bäst att läsa böcker på orginalspråket.

Köper nästan aldrig böcker på svenska numera om de inte är skriven av svenska författare.


Har varit ute och joggat en sväng i kväll men det var tungt, vet inte varför kroppen ville riktigt?

Kan vara så att jag är trött och sliten eller så var det bara en dålig dag. 


Men nu ska jag vara hemma en längre period eller röra mig i närområdet i alla fall.


Träffade förresten en god vän igår, vi var på Mongoliska och åt middag men innan dess så hamnade jag mitt i AIK´s uppladdning inför derbymatch. Det lovar jag er, det var som att ha hamnat i en krigszon. Jäklar vad det small och vilka polisresurser det var där.


Det enda jag visste med säkerhet var att jag inte ville vara kvar ute på stan när matchen var slut och det var dags för efterfesten, då ville jag vara hemma i sängen och sova.


Har förresten blivit riktigt haj på att hitta rätt pendeltåg, t-banelinjer osv. Det gäller bara att vara med på vart man ska kliva av annars kan det bli lite fel :) ....eller hur Uddas?

Om jag är lite osäker då letar jag efter någon äldre man och frågar honom.....de blir så oerhört glada när de får hjälpa en norrlänska, de skiner upp som solen och berättar med stor stolthet hur jag ska komma rätt. Det slår aldrig fel, äldre kvinnor blir mera bestört över att överhuvudtaget bli tilltalade.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards