This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Bettan - 9 oktober 2010 21:00

Har tillbringat en dag i bagarstugan med mamma idag, blev en hel del bröd. Vet inte hur jag lyckats med degen denna gång, den bara jäste och jäste hela tiden. Tanken var att jag skulle ha en bytta med mig men medan jag var ut och tog ut hästarna hade det jäst över så jag fick dela upp den i två bunkar.

Slängde in alla grejorna och skulle skynda mig upp till mamma, insåg att det var bråttom för det hade börjat jäsa över igen.


Fick nästan ett hjärtstopp när jag körde upp, körde lite för fort för det var ju bråttom med tanke på degen. Helt plötsligt glider en bil upp jämsides med mig......polisen, inser att jag kör liiiite väl fort men de drar bara vidare i hundra knyck. De hade nog viktigare bovar att ta än mig med deg fulla bagaget.


Ska upp dit i morgon igen och hjälpa mamma att baka lite också men hon ska baka av lite mindre deg än jag. 

Nackdelen med att baka är att man får så f*b ont i ryggen och ont i ryggen har jag varje dag ändå.

En annan nackdel med att baka tunnbröd är att man blir lite lätt gasig i magen, så svårt att inte äta lite för mycket första dagen. Men å andra sidan är jag inte ensam om att ha ätit i det här hushållet idag.


Nu är det dags att krypa ner i sängen, ladda för ytterligare en rolig dag i bagarstugan, jo jag vet att det är tidigt men jag börjar bli gammal.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards