This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Bettan - 24 oktober 2010 20:53

I morse när jag var på facebook så gjorde jag spåkulan och den uppmanade mig att ta mig för saker så att jag skulle kunna känna mig nöjd på kvällen. Det gör jag med råge, har hunnit städa tvättstugan och groventrén och där var det riktigt skitigt kan jag lova, tagit hand om lite tvätt och tvättat massor med maskiner.

Hunnit rida min häst, gå en promenad med hunden och lagat en god broccoligratäng och stekt lite fisk till den.  Nu har jag varit och tagit tid på en klubbtävling, tycker banne mig att jag kan säga att gjort bra i från mig idag.


Nu sitter jag i soffan och latar mig, dricker mitt favorit te, citron och honung. Så enormt gott,tycker det ger mig ett lugn att dricka det. Maken undrar hur man kan bli lugn av ett te, svårt att förklara men jag känner mig lugn när jag druckit det.


Idag kom Linda till mig och sa, idag har jag kunnat träna tre veckor i rad utan att bli sjuk. Så nu håller tummarna för allt vad jag är värd, vill verkligen att det ska gå vägen.  För nu behöver hon kunna få träna och känna att hon för en gångs skull är på G, har lite flyt.


Nu ska jag kika på Beck.....trevlig kväll på er :)

Av Bettan - 24 oktober 2010 07:43

Igår var jag på badhuset med dottern, vi simmade i 90 minuter och det känns i kroppen idag. Men samtidigt så finns det där också en "nöjdhetskänsla". Jag har aldrig simmat i en och halv timme och det är jobbigt kan jag lova er. 

Gjorde en omvandling på en hemsida och det blev 13 900 steg så igår gick jag med simningens hjälp nästan 25 000 steg. Så skönt med tanke på att när jag satt fast på Arlanda så blev det knappt 1000 steg på en hel dag.


Funderar skarpt på att åka på badhuset minst en gång i veckan och simma, det känns verkligen i HELA kroppen att jag rört på mig. Men gör jag det så ska jag verkligen skaffa mig ett par simglasögon, så jobbigt att få vatten i ögonen och simma med huvudet ovan vattenytan.


Min söndag ska nog gå i lugnets tecken, maken väckte mig så tidigt. Har i alla fall tänkt hinna med att rida idag, hann inte igår när vi skulle på badhuset. Tvättstugan behöver också ett längre besök. Måste ta reda på tvätt och städa den för just nu är den inte trevlig.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards