This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Bettan - 16 oktober 2010 21:06

När jag åkt till kursen i måndags tog jag på mig min stegräknare och nu har jag haft den varje dag sedan dess. Ville se hur bra eller dålig jag är på att röra mig. I genomsnitt går jag 10 000 steg per dag. Idag har jag gått 18850 steg fram till nu, jag är så stolt över mig själv:)

Det är bra när man kommer hem från jobbet och inser att idag har jag gått 1500 steg, jag måste gå ut och röra på mig. 


När jag gick idag så satt jag på en deckare som jag lyssnade på, blev riktigt spännande så nu längtar jag till i morgon då jag ska ut på promenad. Kommer nog bli en två timmars promenad då också. Allt för att få höra mera av boken :)


I morgon måste jag också försöka mig på att få på vinterdäcken, hatar när jag måste köra med dubbdäck men det känns som att det bara är en tidsfråga nu innan det är vitt ute någon morgon när jag vaknar.


Nä nu är det en dusch som står på att göra listan för att kunna krypa ner i en renbäddad säng.

Av Bettan - 16 oktober 2010 16:47

4 port


1 vanijstång

3 gelatinblad

5 dl grädde

juice av två clementiner

 1/2 dl agavesirap


Gele

2 gelantinblad

1 clementin

1, 5 dl pressad appelsinjuice


Skär ett snitt i vaniljstången och gröp ur frön.

Lägg gelantinbladen i blöt i 5 min.

Koka upp grädden med vaniljstången och frön. Tillsätt den pressade juicen och agavesirapen. Lägg i gelantinbladen och blanda om. Ta upp vaniljstången och häll blandningen i fyra glas.


Gör som gele:

Blötlägg gelantinbladen i kallt vatten i fem minuter. Skala clementinen och skär i fyra tunna skivor tvärs över och lägg dem på pannacottan. Koka upp apelsinjuicen, ta från värmen och blanda ner gelatinbladen. Häll gelén över pannacottan och låt stå kallt ytterligare en timme.


Receptet är hämtat ur Ulrikas bästa GI-mat av Ulrika Davidsson.....

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards