This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Bettan - 27 oktober 2010 21:27

Idag när jag skulle äta lunch så insåg jag att matlådan var kvar hemma i kylskåpet och inte nog med det så hade jag glömt börsen hemma. Bara att åka hem och äta, nu misströstade jag inte för det. Satt hemma och jobbade, skrev på ett anbud och lyssnade till vedspisens sprakande.


Har precis kommit hem från simhallen, har simmat i 90 minuter idag igen. 

Om det fanns en gud så skulle han göra mig smal nu för jag har varit så duktig, simmat TVÅ dagar den här veckan. Undra om han tagit semester så han missat det, om han inte vill göra mig smal direkt borde han kunna hjälpa mig att gå ner något kilo i alla fall.


Skämt å sido, vatten är magiskt. När man simmar så känner man sig så lätt, smal och smidig. Tyvärr så var det samma tjockkärring som stod i spegeln när jag klev upp ur bassängen. Aja ren är jag i alla fall så det räcker å blir över....t.o.m näsan är ren, kan inte bli annat efter alla kallsupar jag dragit i mig idag.


Till sist......

  



Av Bettan - 27 oktober 2010 21:21

Pajdeg med lågt GI



100 g smör
2 dl dinkel
2 msk vatten

Blanda ihop alla ingredienserna till degen. Låt stå kallt i kylskåpet i ca 30 minuter.
Sätt ugnen på 225 grader. Tryck ut degen i en pajform. Grädda pajskalet i 15 minuter.

Köttfärsröra 
400 gram nötfärs
1 gul lök
200 gram champinjoner
2,5 msk tomatpuré
1 tsk salt
1 krm peppar
1 tsk oregano
0,5 tsk timjan
1 burk majskorn
0,5 msk vetemjöl
1 vitlöksklyfta
2 ägg
1 dl riven ost

Skala och finhacka löken. Fräs löken och champinjonerna i en stekpanna. Lägg i färsen. Stek tills färsen fått färg.

Tillsätt mjöl, vatten, tomatpuré, majs, salt och peppar. Koka i ca. tre minuter. Smaksätt såsen med oregano, timjan och pressad vitlök.

Knäck två ägg i en liten skål. Vispa sönder äggen och blanda i osten. Blanda i ägg och ostsmeten i den avsvalnade köttfärsröran.

Häll köttfärsröran i pajskalet och grädda i 225 grader i 25 minuter.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards