This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Bettan - 11 maj 2011 20:49

"Den sanning/illusion du upplever idag är inte den du kommer att få i morgon så sluta fundera på framtiden för den blir inte som du tror"


Så sa min spåtant till mig när jag var där och så sakterliga börjar jag förstå vad hon menar. Hon sa till mig att jag var för rädd att det som jag upplevde och levde idag också skulle bli min framtid. Jag inser nu att det jag ville höra hörde jag då, gick hem med ett leende och sa till min man att det och det kommer ske. Idag inser jag att jag som sagt var hörde vad jag ville höra. 

Idag skedde ytterligare en sak som tyder mycket på att det hon sa till mig håller på att ske.  Jag är väldigt nyfiken på en annan sak hon sa kring mitt yrkesliv, hon sa jag skulle få en "knuff" och jag skulle säga "jaha vad gör jag nu då". I min värld innebär en "knuff" att jag blir uppsagd och det sa jag till henne, hon förnekade det inte men det konstiga är att det går stick i stäv med allt annat hon sa. 

Hur som helst det är som hon sa, det enda du med säkerhet vet är att du inte vet....


Red lektion i kväll och kunde med lätthet konstatera att jag har tappat bort min ridning totalt i vinter och att rädslan sedan jag åkte av har ett järngrepp om mig. När jag sadlade så kunde jag riktigt höra smällen och känna hur ont jag hade i huvudet av hjärnskakningen efter avåkningen. 

Men en sak är säker DET VAR SKITKUL att rida igen, nu ska jag fortsätta för jag har en underbar häst att rida på. På fredag kommer min medryttare hit och ska testa, lördag ska jag nog upp på honom igen. Ska försöka att få ordning på min sits i traven igen och för att få till det så finns det bara ett sätt, rida mera.


Har så ont i ett knä,min homeopat säger att det kommer från höften sedan jag åkte av hästen men påstår också att det kommer gå över bara jag får ordning på resten av kroppen. Efter ridlektionen hade jag enorm kramp i benet så jag tog hunden med mig ut och cyklade för att få lite cirkulation i benet.  Vilken tur att man har en hund som gillar att röra på sig, tror inte hon präglats på mattes intresse alls  . Försökte lämna henne hemma för hon sprungit så långt igår men hon blev riktigt arg, skällde och gormade på mig. Kunde inte lämna henne hemma och hon sprang med glädje i en mil, fick dock sitta i cykelkorgen när jag var utefter stora vägen för det är så mycket timmerbilar efter riksvägen. 


Det är en rätt nöjd kärring som sitter här i kväll med en kopp te och kikar på tre kronor som leder över tyskland. 






Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards