This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Bettan - 24 maj 2011 21:05

Åh håller på att få ett psykbryt, var till optikern igår. Har en period tyckt att jag sett liiite sämre men har inte gjort något åt det. Men förra fredagen var jag så trött på ögonen att jag spontanbokade en tid hos optikern.


Gjorde undersökningen och optikern sitter där som ett frågetecken och säger....hur har det här gått till????

Min syn har det senaste året blivit radikalt sämre, synförändringen innebär att jag numera har endast 60 % syn på båda ögonen. Jag som för ett år sedan hade 100% syn dessutom så var min synförändring inte vanlig för min ålder. I min ålder ska man bli långsynt inte närsynt, aja jag får räkna mig som ungdom då  


Prövade ut nya bågar, känner mig inte riktigt hemma med det mode som är inom glasögon nu för tiden. Känner mig som om jag går omkring med en tv-ram från 60-70 talet upphängd på näsan.


Optikern var däremot lyrisk när han plockade fram bågar, jag sa nej för stora, för dominant osv och han bara skakade på huvudet och undrade varför jag sa nej.

- Du passar ju i dem å så säger du nej. Om du bara visste hur många som kommer in här och vill ha sådanna här och jag försöker avleda dem.....


Resultatet är nu att jag sitter här med fyra rejäla brillor, som riktigt skriker glasögonorm som jag till i morgon ska ha bestämt vilka jag vill ha(fast jag inte riktigt vill ha dem) 

Önskade jag kunde få hjälp av någon, när jag rådfrågar gubben så säger han att de där ser ju bra ut, det sa jag ju förra gången också.......det är bara det att jag bytt bågar så hans hjälp är inte mycket att hänga i julgranen.


Har idag insett att jag en längre tid har sett dåligt, min kollega sa bla idag till mig.....ser du dåligt? Frågade varför han frågade, jo blev svaret. Du frågar hela tiden om det står si eller så på vägskyltarna och när du frågat några gånger så säger du visst är det här vi ska in......


Jo jo, bara att inse att det är glasögon som gäller här och så här känner jag mig när jag har dem på mig.

Av Bettan - 24 maj 2011 18:31

så gå in här och läs om hennes bravader med oss människor hon försöker lära rida(läs mig) och alla hästar som finns i hennes liv.

http://nillashast.blogg.se/

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards