This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Bettan - 16 maj 2011 21:29

Så såg jag och mina döttrar ut som när vi varit ute och cyklat i kväll. Tanken var att jag skulle rida och sen cykla men då kom äldsta dottern och ville låna en cykel. Vi bestämde oss då för att ge oss ut på en cykeltur,jag och mina döttrar. 

Till en börja var det rätt okey väder men sen öppnade himlen sig, blöt är inte ett starkt ord nog för hur jag såg ut när jag kom hem, dygnsur är nog närmare sanningen.


Idag har jag varit så dödligt trött och jag har funderat fram och tillbaka vad som varit fel. Har dessutom varit superhungrig, när jag kom hem och åt middag så kom jag på varför. Genom att jag har en app som räknar kalorier när jag tränar så vet jag ganska exakt vad jag förbränner, jag vet också hur många kalorier jag ätit under en dag. När jag kollade i appen nu i kväll så var det inte konstigt  att jag var så slut och hungrig. Utöver det så hade jag städat hela dagen och gjort en massa annat hushållsarbete. Jag hade enbart efter min löprunda förbrukat 180 kalorier mer än jag ätit på hela dagen, det innebär att det inte fanns en enda kalori för kroppen att leva på kvar. Det är i alla fall min amatörteori över att jag slitit hund för att bara orka med att genomleva denna dag.

Det är dagens lärdom att kroppen behöver en viss energi för att orka "bara vara" det går inte att snåla på energin och jag måste bli bättre på att sköta om min kropp. Man kan inte köra en bil utan bränsle och det samma gäller kroppen, nu var det inte medvetet från min sida men men man är aldrig för gammal att lära sägs det.


Som sagt jag har lite att lära mig trots att jag är en gammal kärring.....


Non ut edam vivo, sed ut vivam edo

"Jag lever inte för att äta utan äter för att leva"

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards