This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Bettan - 13 maj 2011 21:40

Men oj så effektiv jag varit i kväll, har bakat två sorters kakor.

Det blev cockies och en kolakaka, måste ju ladda upp så jag kan bjuda på fika nu när jag är hemma en helg om någon mot förmodan vill komma på besök.


I morgon blir det en loppisrunda för det börjar bli dags att skaffa in lite saker inför dotterns flytt i höst.

Listan är lång med saker som måste skaffas in:

  • Dricksglas
  • Bestick
  • Gardiner
  • Mattor
  • ugnsformar
  • Kaffebryggare
  • Elvisp
  • Bak/vispskålar
  • Köksknivar
  • Osthyvlar
  • Muggar
  • Kaffekoppar
  • Sockerskål
  • Förvaringsburkar till skafferi
  • Kastruller
  • stekpanna

Ja som ni ser så är llistan lång och den kan göra hur lång som helst och allt ska inte köpas på loppis. Vissa saker vill man ha nya men börsen tillåter inte att köpa allt nytt.

Det som är uppräknat på listan är mest bara praktiska saker men sedan behövs det ju saker till ett hem som gör det trivsamt också.  Dessutom ska ju den här damen ha utrustning för att klara sin idrottsutövande så ser jag ut som en fattiglapp i höst så vet ni varför ;)

Nä nu får ni inte ta det som gnäll från min sida för det ska bli kul att hjälpa dottern och jag ser fram emot en dag tillsammans med henne i morgon.


Men först ska hon åka och provskjuta sin nya bössa och medans hon gör det ska jag baka grekiskt lantbröd.


Just nu är jag impad av den finska sisun och inser att det inte blir en lätt final för tre kronor......

                       Men inget är omöjligt!!!






Av Bettan - 13 maj 2011 13:56

Idag blir det hemma gjorda hamburgare och nybakade hamburger bröd, längtar :)


Sedan inför "kojdagen" som det verkar bli i kväll så serveras det grönsaksdipp också en favorit som tyvärr vi gör för sällan. 

Allt detta ska inmundigas under hockeymatchen fram för tv.


Vedspisen sprakar förfullt idag, det har regnat nått så kopiöst så det var superrått inne i huset men nu är det varmt.


Har dessutom en glad dotter, hennes nya dyra bössa kom idag,bössan ligger på köksbordet och väntar på att maken ska komma hem och montera ihop den. 


Har meddelat dottern att får man en sån dyr fin bössa så ska hon vinna, för inte är det väl ett orimligt krav på en 15 åring  

Så upp till bevis nu Linda att Morgan är bättre än Kutto...... 

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards