This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Bettan - 31 maj 2011 21:35

Det kan minst säga, kom hem för dryga 30 minuter sedan och såg ut som en dränkt katt. 

Trodde i mitt enfald att åskan hade gett med sig men icke. Det fanns väl inte så mycket som vart torrt på mig när jag kom hem. Men men fick en kortare cykeltur i alla fall, alltid något:)


Nu ska jag ta och betala lite blommor som jag beställt.

Av Bettan - 31 maj 2011 17:42

Ska ta och baka en kaka som heter Herman, en kaka som bakas på någon typ av surdeg.

En massa bestyr men rätt god blir den, det är en sk vänkaka. Man ger bort en del av smeten till en vän. 


Har gjort en sats i långpannan nu ska jag göra en till och stoppa i frysen så det finns till sonens 18 årsdag. Blir det någon sats kvar tror jag att jag stoppar den i frysen om det inte är någon som dyker upp här och vill ha den.


Gjorde rårörd rabarberdricka igår, supergott. Den ska också in i frysen så den inte jäser. Dottern vill ha lite med sig till Sveg och till vintern kan det vara gott att njuta av lite sommarsmaker. 

Får ni mycket rabarber så kan jag varmt rekommender att göra den, gjorde på en höft/känn och det blev bra.

Av Bettan - 31 maj 2011 12:44

Satt precis och läste två kommentarer jag fick på gårdagens inlägg, tårarna rinner ner för mina kinder så rörd blev jag. (Kommer någon av gubbarna in här tror dom nog någon avlidit)


TACK för de fina orden, jag blev så varm i hjärtat.


Till er och alla andra OCH mig själv.........


Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards