This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Bettan - 26 maj 2011 21:55

Hur kapar man bort 15 minuter tro för det är det som behövs för att jag ska kunna springa indalsledsloppet om några veckor. I vinter så var min mil tid så otroligt bra men nu är den en skam för männskligheten   

Har knappt sprungit på länge pga av mitt onda knä (å viss lathet), har i stället cyklat så mycket som möjligt även om det också har kännts i knät.


Sprang idag, det gick så enormt tungt, så tungt att jag var tänkt att bryta och börja gå hem. Men jag är född tjurig så jag bet ihop och tänkte en mil ska jag fixa och det gjorde jag eller 9,8 km. Var så besviken när jag kom hem, skit less rent ut sagt. Stängde av mitt träningsprogram och den gratulerade mig till ett nytt rekord på sträckan?! Men när jag kollade närmare så var det sant, hade sprungit 6 minuter snabbare denna gång av de 20 minuter som jag springer på sämre tid idag mot i vinter.


Nu behöver jag bara träna mig i form för att kunna springa ännu snabbare och kapa ytterligare 15 minuter.


Förresten så har gubbarna på jobbet kommit på att de ska också springa loppet, på fyra veckor borde man komma i form säger de. De är för söta mina kollegor, tuff på ytan men har ett hjärta av guld.


Det har den senaste tiden hänt så mycket roliga saker, både på jobbet och här hemma. Så sann Svensk jag är så funderar jag på .....när vänder det? För inte kan det vara så att man ska få ha det bra en längre tid.......


Dessutom har jag lite spännande saker som är på G....vet bara inte vad jag ska göra av dem.....vissa av dem önskade jag mig för ett par månader sen men inte riktigt lika mycket nu.

Aja får ta beslut om det när det blir aktuellt, skulle ju leva i nuet sa ju sierskan till mig.



  

Av Bettan - 26 maj 2011 09:52

Morgonens diskussion hemma hos mig......


Mannen(M): men herre gud vad lång tid du lägger ner på att göra dig klar på morgon, bara för att gå till jobbet. Gör du det för gubbarnas skull(sa han som ett skämt)

Jag(J): mm men det är bara för min egen skull.

M: Men om det är för din egen skull varför gör du det bara på veckorna då och inte på helgerna?


Ja det kan man ju fråga sig?? :)


Strax där på kom mannen ner i skjorta och rena jeans och då löd dialogen så här mellan oss.

J: Klär du upp dig för att gå till jobbet?

M: nej hur så?

J: nä men tänkte att du alltid går i blåkläder eller jaktkläderna när du är hemma? Gör du det för tanternas skull på jobbet?


Mannen ser lite stressad ut när han inser vart jag var på väg med dialogen.


M: Nä men man kan väl inte gå hur som helst på jobbet eller? Skulle ju kännas helkonstigt att gå dit i "felkläder"


J: Jo precis som det skulle kännas helkonstigt att gå dit osminkad och okammad


End of the discussion


Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards