This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Bettan - 5 september 2010 22:07

Ja ha då  har det gått ytterligare en helg men det fantastiska är att jag inte haft ont i huvudet en enda gång i helgen :)


Idag har jag kämpat på med att tvätta upp mina mattor som hängt ute hela sommaren och väntat på bättre tider. Idag fick jag för mig att göra det, gjort på the old fashon way med rotborste men jag hade olivtvål i stället för såpa. Jag är frälst på olivtvål och galltvål. När jag sköljde så använde jag högtrycken och blåste bort all tvål, det lovar jag er att mattorna blev ren med olivtvålen, de vita ränderna var gråa innan men är riktigt vita igen.


Igår var vi till mina föräldras sommarstuga, stugan där jag varit mycket när jag var liten men inte så mycket nu för tiden. Vi tog båten ut och fiskade, å så det nappade. Hann bara agna och kasta ut så satt det en abborre på kroken. Så kul men troligen den sista fisketuren för i år.

Efter fisketuren så gick vi ut i skogen och letade rågångar med hjälp av GPS-sen som  min pappa köpt. Han är otrolig måste jag säga, han fyller 80 nu i november och har bestämt sig för att en gps är bra att ha när han är ute i skogen. För hugga timmer lär han väl hugga i vinter också......


I morgon börjar älgjakten här i skogarna men Janne jagar bara i morgon den här veckan. Hans lag jagar från nästa lördag och tio dagar framåt. Då blir man gräsänka resten av hösten och fram emot jul, inget jag gillar men varit tvungen att acceptera.


I morgon blir det jobbet, bara tre veckor kvar nu.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards