This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Bettan - 19 september 2010 10:32

Tänkte jag skulle försöka mig på att återberätta mitt besök hos homeopaten igår. Jag har bara träffat en sådan en gång tidigare, det var ingen speciellt med det mötet och efter mötet igår så stor jag fast vid att det var en hobbyhomeopat.


Mötet med homeopaten igår var märkligt, magiskt och mystiskt, vet inte hur jag ska beskriva det på ett annat sätt.


Jag mötte en man som kändes som om han kom i från programmet "Det okända" på tvn, han hade en speciell aura kring sig. Jag blev superlugn när jag klev i hans mottagningsrum, en avstressad känsla spred sig i min kropp och jag kom på mig själv med att prata lugnt. Kändes nästan som jag viskade men det gjorde jag inte, det vet jag. 

När jag gick in i rummet så tittade han på mig och sa du har rejält ont i din nacke du, förvånad blev jag för det var inte det jag var där för.


 Mitt exakta ärende tänker jag inte återge här men det är ett problem som vanliga sjukvården inte har intresse av att hjälpa mig med därför tvekade jag inte en sekund när jag fick möjligheten att träffa denna homeopat. Han är en av sveriges bästa vad jag hört i alla fall.


Hur som helst vi pratade igenom mitt ärende, han ställde massor med frågor kring min situation. Mitt i allt samtalet så säger han, hur är det med din huvudvärk idag? Hm...hur visste han det? Jag hade haft en fruktansvärd huvudvärk hela kvällen innan och hela förmiddagen innan jag åkt till honom men den  hade släppt så jag hade glömt det. Berättade det för honom å han sa....jo jag känner det att du har mycket ont i huvudet.....hur gjorde han????


Han tittade mig sedan i ögon och sa : Du har nyligen varit med om en olycka, nej, nej sa jag. .......jag har aldrig varit med om någon olycka. Jo sa han du har varit med om en olycka ganska nyligen för du har fått en rejäl wipflash och du bröt ett revben då och slog illa ditt bäcken. Bäckenbenet har du fixat till men har väldig smärta där fortfarande. Jag blev tyst och sa, kan det vara när jag åkte av min häst i vår och fick en rejäl hjärnskakning. Han tittade på mig och sa hade du inte ont i ditt bäcken och bröstkorg också? Jo men det var inte så farligt :)


Han sa också att jag hade en riktigt inflammerad magkatarr, jag som trodde att den gett med sig. När jag sa det så skrattade han å sa:Du är enorm på att bära smärta, en vanlig människa skulle ha gett upp för längesedan. Din aura är så stark utåt men inuti är du tom på energi för din kropp kämpar mot smärta och anfallen som din kropp gör mot sig själv...t.ex sjögrens.  Jo jag vet att jag lärt mig att trycka undan smärtan och att jag alltid vill framstå som starkare och friskare än vad jag är. Jag har mina skäl till det också men det är en annan historia.....


Det var mycket saker han såg och pratade med mig om som jag inte tänker skriva om här av personliga skäl. Saker om relationer, personliga tankar som han kunde "läsa" av hos mig. Att han kunde känna,läsa av mina tankar är "otäckt" på ett intressant sätt, han sa nämligen en sak om mig och min familj som bara vi vet om och detta gör att jag inte kan göra annat än tro på honom. När han sa en speciell sak så rös jag i hela kroppen och undrade i mitt stilla sinne vad annat han "såg" som han inte sa??


På måndag kommer min medicin, han skulle hem och göra i ordning och sända med posten. Vet ni..... det ska bli spännande att testa, han sa att troligen kommer jag bli så sjuk  i någon vecka när jag dricker det. Men han sa samtidigt att det inte behövde bli så men att jag skulle göra mig beredd på att jag kanske inte kom på jobbet den närmsta veckan efter att jag börjar ta medicinen. 

Medicinen ska bla hjälpa till att stoppa upp Sjögrens syndrom som har blivit sämre den senaste tiden å då kommer den värken att blomma upp mer än någonsin.


Kom precis på en sak han sa när han tittade mig i ögonen, du är fruktansvärt trött på morgonen å vet inte hur du ska komma upp men det går över bara du kommer upp, eller hur?  Bingo!! 


Nej nu är det färdigt skrivet för idag, återkommer när jag börjat med behandlingen. 


Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards