This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Bettan - 25 september 2010 21:01

Dagen blev inte som jag planerat, när maken vaknat så beslutade han sig för att idag var en bra dag för att åka till Birsta. Han har så ont i ryggen att han inte kan göra något men åka dit trodde han att han skulle klara av. Vi andra var inte sena att anta anbudet men jag var lite tveksam till hans förmåga att vara där en heldag.


Han är nu så skruttig att han knappt kan ta sig upp ur en stol men sagt och gjort...vi åkte och maken har gnisslat tänder många gånger av smärta men vi har fixat det.


Har igentligen inte råd att handla något men vad händer då, jo handväskan gick sönder så det var bara att införskaffa en. Sedan hittade jag en ny höstjacka, billig var den så det var svårt att låta bli. Nu ekar det börsen tom men å andra sidan behöver jag inte frysa i höst. 


Det börjar bli höst ute nu, var precis ute och tog in hästarna och det har börjat frysa på lite. Älskar när det blir mera klart i luften men vill inte ha snö ännu. Pratade med en vän igår som bor i Sveg och där snöade det igår.


Planerna för idag har flyttats till i morgon och i morgon kommer jag att publicera receptet på tobleronekakan här på bloggen på begäran.


Carpe Diem mina vänner!

Av Bettan - 25 september 2010 09:12

så tänker vi inte flytta men vi älskar att sitta å titta på hus. Vi sitter där och kikar, drömmer oss bort, någon gång så har vi till och med varit och kikat på dem. Men när det kommer till kritan så är vi nöjda med det vi har, orkar inte börja med att tömma och packa allt.  Varje gång vi suttit och kollat så avslutar vi med att säga, vi har det bra där vi bor.  Det enda som saknas är att huset stått vid en sjö, då skulle fisken i mig finna frid. 


På tal om vatten så har det regnat så in i h*vete det senaste dygnet, tömde regnmätaren igår em kl 16:00 på 15 mm och nu när jag var ut och tog ut hästarna så hade det regnat 23 mm. Å det är inte slut på eländet utan det fortsätter regna, under tiden jag tog ut hästarna hade det kommit 1 mm.


Tror det blir en kojdag idag, ska elda i vedspisen och kanske baka en kaka till efterrätt. Tror det blir en tobleronekaka, hittade ett recept som lät så gott. Tror också att det blir hemmagjorda hamburgare med hembakat hamburgerbröd till middag. Har gjort det en gång tidigare och efter det så kommer vi nog aldrig köpa hamburgerbröd igen, att äta hemgjort är fantastiskt. Som barnen sa, nu är hamburgare ingen skräpmat längre.


Nu är det dags att ta hand om tvätten....igen. 

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards