This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Bettan - 9 september 2010 22:09

I dag sätter jag rekord i att blogga, tror att jag aldrig har skrivit tre inlägg samma dag. 

Idag har jag i alla fall jobbat hemifrån, det bästa med att sitta hemma och jobba är att man kan göra det i morgonrock, okammad och ha fötterna på bordet :)

Idag har jag skrivit färdigt en lägesrapport till TVV, nu fattas det bara några siffror och skriva ut bilagorna. Det som är kvar gör jag på måndag när jag är tillbaka på jobbet igen för i morgon ska jag ha semester. Jag måste försöka hinna med lite här hemma, behöver baka lite och ta reda på tvätten men sedan ska jag vara ledig.


I kväll red jag lektion och i kväll var det synd om Manga. Det var en tuff lektion för honom ( jag var rätt svettig jag med) nästan ingen vila alls. När det var fem minuter kvar av lektionen så tog all energi slut och vad gör han då...jo lägger all den sin sista energi på att bråka. Inte särskilt klokt val men men är man ung så gör man inte kloka val.


Hur som helst var han skitduktig de 25 minuter han var skärpt, det blir nog kanske en ridhäst av honom. Nä nu var jag dum med honom, han är fantastisk och han är en ridhäst redan men som saknar en matte som är duktig och orädd som kan utbilda honom. Vilken tur att vi har en fantastisk medryttare i alla fall.

Kommer att ha träningsverk i morgon misstänker jag men vad gör det när man har roligt.


Nä nu får det var nog med bloggande för idag.

Av Bettan - 9 september 2010 20:53

Ja ha då har man påbörjat en matblogg då   inte riktigt vad jag hade tänkt mig när jag startade min blogg. 


På begäran av Patick så kommer här receptet på jägarfläsk. Jag har precis slängt in ett i ugnen så det ska vara klart när mina gubbar drar iväg till älgskogen i morgon. Passar samtidigt på att göra en tjälknul när ugnen ändå är i gång.


600-700 gr rimmat sidfläsk

1 tsk kanel

grillkrydda


Gör så här

  1. Gnid in fläskbiten med kanelen och därefter ganska mycket grillkrydda.
  2. Sätt in i ugn 75-80 grader, med svålen neråt över natten ca 10-12 timmar för tinat fläsk. (fryst fläsk går också bra, men tar längre tid)
  3. Sätt in en termometer på morgonen. Fläsket är klart vid 75 grader.   


Jag hoppas att det ska falla er i smaken, gott att tugga på i älgskogen bara som det är men också gott som pålägg på en smörgås.

Av Bettan - 9 september 2010 08:36

Jag brukar inte blogga om mat eller recept men någon gång ska var den första. 

Här kommer receptet på pollykakan jag brukar göra, nu gör jag den inte särskilt ofta då den är väldigt maffig och jag är ju inte känd för att vara trådsmal.


Här kommer då receptet.


  


Vispa ägg och socker poröst. Smält smöret och lägg i chokladen och rör tills den också smält. Blanda ner chokladsmeten i äggsmeten och tillsätt mjölet (rör om väl) och i med Pollyn.

Häll smeten i en form med avtagbara kanter (fäst gärna ett bakplåtspapper i botten så går det superlätt att få ur kakan sen). Grädda i 175 grader, ca 20-25 min (kakan ska vara kladdig).

Låta kakan stå i kylskåpet några timmar så den får stelna innan ni äter den.


Det var allt för denna gång, måste jobba lite idag också

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards