This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Ändrade planer

Av Bettan - 25 september 2010 21:01

Dagen blev inte som jag planerat, när maken vaknat så beslutade han sig för att idag var en bra dag för att åka till Birsta. Han har så ont i ryggen att han inte kan göra något men åka dit trodde han att han skulle klara av. Vi andra var inte sena att anta anbudet men jag var lite tveksam till hans förmåga att vara där en heldag.


Han är nu så skruttig att han knappt kan ta sig upp ur en stol men sagt och gjort...vi åkte och maken har gnisslat tänder många gånger av smärta men vi har fixat det.


Har igentligen inte råd att handla något men vad händer då, jo handväskan gick sönder så det var bara att införskaffa en. Sedan hittade jag en ny höstjacka, billig var den så det var svårt att låta bli. Nu ekar det börsen tom men å andra sidan behöver jag inte frysa i höst. 


Det börjar bli höst ute nu, var precis ute och tog in hästarna och det har börjat frysa på lite. Älskar när det blir mera klart i luften men vill inte ha snö ännu. Pratade med en vän igår som bor i Sveg och där snöade det igår.


Planerna för idag har flyttats till i morgon och i morgon kommer jag att publicera receptet på tobleronekakan här på bloggen på begäran.


Carpe Diem mina vänner!

 
 
Ingen bild

M

26 september 2010 14:54

Snön är borta nu och idag har de varit en underbar höstdag, gick en timmes promenad tidigare så underbart väder ute och verkligen friskluft!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards