This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Bettan - 5 april 2010 20:41

Tänk vad maken och jag är konstiga, trots att vi har hur mycket som helst att göra hemma så har vi nu dragit på oss en sommarstuga.....där det finns massor att göra :)


Idag har vi rivit ut vedspisen, börjat sätta in en "ny" och det jobbet kommer nog att ta ett par helger till. När vi var där så kom vi fram till att i höst ska vi ta ut golvet för det har blivit skevt och rör sig när man går på det. Dessutom måste vi mura om skortstenen för det har regnat/snöat in i den så den frysit sönder lite. Jag tänker måla om väggarna inne i huset och helst skulle vi vilja hinna måla om huset också men det kan vänta till nästa sommar om inte L vill tjäna lite pengar i sommar. Vi ska också försöka hinna bygga en flotte som vi kan ha ute på sjön för lite vila ska vi också hinna med att få där.

Ett nytt dass måste byggas i sommar, det vi har regnar det in i och det är så litet att man får backa in för det finns inte plats att vända sig inne där och takhöjden ska vi inte prata om. Maken får ha dörren lite öppen för att få plats med sina långa ben, undrar vad vår granne tänker :) (för er som inte vet så är maken 192 cm)


Ja många ställer sig nog frågan varför vi köpt en sommarstuga då en sommarstuga ska ju vara avkopplande men det kommer även för oss å andra sida är det avkopplande att göra något tillsammans som familj.



Av Bettan - 5 april 2010 10:17

Gårdagen gick i vännernas tecken, hela dagen hade vi besök men hann trots det med en kort promenad i solskenet.


Idag blir det sommarstugan, synd bara att inte solen verkar vilja kika fram något idag. I stugan sak vi ta bort all sten som blev när vi även där tog bort vår gamla vedspis. Förra gången vi var där så hade vi som mål att få ut den gamla och det innebar att vi lämnade allt kvar på golvet inne i stugen. Idag ska jag och barnen ta bort resterna och maken ska med släggans hjälp försöka få bort det sista av muren spisen stod på. Förhoppningsvis så kan vi om några veckor när det blivit lite varmare mura upp en ny sockel och ställa den nya spisen på.

Det skulle vara så skönt om vi kunde börja vara där lite på helgerna redan i maj.


Känner hur jobbångesten börjar slå in så sakterliga, gruvar för att öppna mailboxen och jag misstänker att telefonsvararen blinkar ivrigt när jag kommer tillbaka i morgon. Dessutom känns det jobbigt att börja åka igen och sedan skulle jag vilja fått vara ledig med barnen den här veckan. Nu kan man inte få allt här i livet så det är bara att bita i det sura äpplet och jobba.


Samtidigt som jag gillar det jobb jag har så känns det som om jag redan är på väg någon annanstans, jag känner mig färdig med projektet. Så jäkla typiskt mig att mentalt hoppa av när jag börjar närma mig slutet. Nu gäller det att jag tar mig i kragen och håller upp tempot hela vägen in i mål. Samtidigt mitt i allt detta så ska jag försöka hitta mig ett nytt arbete, orka skriva bra ansökningar och förhoppningsvis få gå på några intervjuer. Usch vad jag hatar när livet blir rörigt, aja det lär väl ordna sig det med. Det enda som är vikigt är att jag inte behöver gå ledig för länge, måste få in pengar till barnens idrott. Törs inte tänka på vad det kommer att kosta nästa år, vi måste köpa en bössa till L, R behöver minst fyra nya skidor och nya pjäxor och tyvärr är vi deras enda sponsor :/


Dags att väcka sonen så att vi kommer iväg ...idag :D

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards