This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Bettan - 9 april 2010 19:13

Träffade en jobbarkompis på stan idag och hon sa lite förbigående att hon läst min blogg. Igentligen vet jag inte vilka som läser någon enstaka har sagt att de läst men jag har inte brytt mig så mycket i det hela.  Men nu när jag loggade in så tänkte jag att skulle kolla på min statestik, jag blev så förvånad över hur många som bemödar sig att gå in här och läsa varje dag.

Har inte tänkt tanken att någon ska ha intresse av min vardag, mitt gnäll osv.


I kväll blev det hemlagad pizza, ungarna och J gjorde en vanlig och jag som äter utan mjöl gjorde en egen variant som jag lärt mig att älska.

Är så glad att jag plockat bort mjölet från min mat, magen mår så mycket bättre nu och så har jag lyckats gå ner fem kg, så stolt att jag lyckats :)

Tyvärr så behöver jag gå ner minst fem kg till så nu är frågan om jag kan vara målmedveten även privat. I jobbet är jag enormt målmedveten, vill till varje pris lyckas men när det gäller privata mål då blir det lite mera svävande. Det måste det bli ändring på, jag vill verkligen gå ner i vikt. Frågan är hur ska jag bli mera målinriktad och orka hela vägen denna gång? När ska jag bli projektledare i    mitt eget liv?

Idag hade jag besök av C som prövade att rida Manga, tyvärr är det så blött ute nu så hon fick nöja sig med att skritta efter en skogsbilväg. Oj vad många gånger Manga försökte vända hem med henne, trodde nog att C inte var van och lättlurad men så var inte fallet :D

Jag hoppas att hon i framtiden ska ha tid att hjälpa mig någon gång ibland och hoppa med min honom, behöver någon som vågar mycket mer än vad jag gör. För när det kommer till att hoppa med hästar är jag en riktig fegskit.

Det här är också en riktig fegskit ....

  

Av Bettan - 9 april 2010 08:35

Igår fanns ingen energi alls till att blogga en enda rad, var så slut när jag kom hem. Maken uttryckte en stor oro för min hälsa med tanke på att jag mest bara sover nu, du håller på att stressa ihjäl dig var hans kommentar.

Personligen tror jag att det beror på min sjukdom att jag nu kommit in i ett rejält trötthetsskov men det förklarar inte min huvudvärk. Funderar skarpt på att ringa min kotknackare för att höra om jag får komma dit, kan ha hänt något när jag åkte av hästen.


Appropå häst, igår kväll var jag ute och red förförsta gången sedan jag åkte av. Fast rida är väl kanske att överdriva, bråkade är väl det rätta ordet. Tog stoet igår och hon var inte samarbetsvillig alls. Misstänker att hon har ont någonstans och att jag är för tung för henne. Hon bråkade konstant, reste, tvärkastade och gjorde allt för att jag skulle åka av....gissa om jag blöt i svett. Någonstans där i stridens hetta bestämde jag mig för att nu måste jag göra något med henne. Ska prata med veterinären och få henne undersökt, tror han att hon har ont då måste jag ta ett beslut hur jag ska göra med henne.

Oavsett det så måste jag fundera hur jag ska göra med henne, som det är nu hinner jag inte med två hästar. Unghästen behöver mycket träning och den chansen vill jag ge honom. Som det är nu så får jag vara glad om någon hinner rida henne en gång i veckan, har hon ont så blir det naturligtvis ännu jobbigare för henne de gånger hon rids.

Usch vad jag hatar att ta tunga beslut men först veterinären därefter ska rätta besluten fattas.


Time to work, C U

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards