This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Bettan - 19 april 2010 20:51

Måndagar brukar inte vara några roliga dagar men idag så kändes det rätt okey att kliva upp och sätta sig i bilen för att åka till jobbet. Tro nu inte att det skulle hända speciellt idag utan det var som vilken annan måndag som helst. Dagen har gått rätt fort och smärtfritt och det gillas skarpt.


Den här veckan kommer jag vara mera i Sundsvall än i H-sand, idag, imorgon och övermorgon kommer jag att vara där. Idag har jag träffat mina följeforskare och i morgon ska jag vara på Södra Berget och delta på Västernorrlandsmötet, andra gången jag deltar. Jag hoppas att de ska bli lika bra som förra gången deltog.


Eftersom jag äter enligt LCHF så är det flera månader sedan jag åt bröd, i kväll har jag bakat ett enligt ett recept jag hittat på nätet. Ett "surrugatbröd" som blev riktigt gott men visst det är ju inte bröd. I för sig har jag inte saknat bröd så värst mycket ännu men i kväll var det gott att ta te och en "macka"


En del människor runt mig undrar om jag inte upplever mig äta tråkig mat, saknar kakor mm men det gör jag inte. Sjögrens syndrom gjorde att jag  ofta hade ont i magen och det är ganska vanligt att det beror på mjölet. 

Sedan jag plockade bort det från min kost har jag inte haft ont i magen någon gång. Sötsaker saknar jag inte överhuvudtaget, har aldrig varit någon godisgris.

Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu och kan jag tappat ett och annat kilo på köpet då är jag bara tacksam.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards