This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Bettan - 16 maj 2010 21:06

Har hela helgen gått och funderat på hur jag ska göra med ett jobb som jag borde söka. Jag har fått en envis jante som sitter på min axel och säger att jag inte ska söka det. 

Det hade varit så mycket enklare att söka det om det inte varit på min nuvarande arbetsplats. Jante sitter på min axel, hånskrattar och viskar till mig....å du tror att de vill ha dej att göra ett jobb till, du är sjuk du! Jo jag vet att det är min rädsla över att inte duga, räcka till för att få en chans till på jobbet. 


Har idag fått massor gjort, hunnit städa, skola om lite mera plant och inte minst tror jag att jag satt svenskt rekord i tvättning idag. Dessutom har jag hunnit ta hand om all tvätt, så skönt när det är sommar och det är bara att vika ihop det mesta. Fast jag stryker det mesta ändå. 

I växthuset växer det så det knakar, tomaterplantorna går nog i blom under veckan. Det innebär att mitten av juli äter vi egna tomter, lagom till min semester.Har satt lite gurkfrön idag, hoppas de kommer upp annars köper jag plantor till våren för egen odlad gurka måste vi ha. 


Hade tänkt göra grönsakslandet klart också men orken tog slut, det får bli nästa helg. Ska inte sätta mycket där men lite sallad, dill och persilja,morötter och ev lite palsternacka. Det ska vara roligt att odla, så därför ska det inte bli något stort land. Har varken tid eller ork att hålla på så mycket men lite måste man ha så man kan känna sig lite "rik" framåt hösten när det är dags att skörda.


Den här helgen har gett mig så mycket energi trots att jag har jobbat på som sjutton här hemma. Ska bli riktigt roligt att åka på jobbet i morgon och känna sig rätt utvilad och inte minst ha stor livsglädje igen. Nu börjar jag känna igen mig själv igen


Av Bettan - 16 maj 2010 08:34

Har haft så enormt mycket att göra denna helg, detta har gjort att jag inte har hunnit med att kika in på datorn och därför inte heller orkat skriva något.


Tordagen började med att vi åkte till sommarstugan, vi stannande en natt där. Vi skulle försöka få den i ordning för sommaren. J hade nog en av de tuffaste dagarna i sitt liv dessa dagar, man kan lugnt säga att absolut inget gick hans väg. Korsslöt bilen på morgonen, fällde fast en tall som tog 3 timmar att få ner, hade gjort sängramen 10 cm för kort osv.... Tror han blev glad när torsdagen blev fredag. Tur att han inte ramlade i sjön när vi var i väg och fiskade, det var väl ungefär det enda som inte hände honom.


På fredagskvällen var det dags att åka till min vän C och fira henne på hennes 50-årsdag.Det blev en sen natt tillsammans med glada vänner, J och jag cyklade dit och hem så vi kom hem samtidigt som tidningsbudet lämnade vår morgontidning. Ganska mysigt att sitta ute på altanen och läsa morgontidningen innan man går och lägger sig efter en fest. Det var 12 grader varmt när kl var 3.00


Vilken dag det blev igår, strålande sol nästan 30 grader varmt. Dagen gick åt till återhämtning och umgås med vänner som kom förbi. På eftermiddagen åkte vi ner på marknaden. Samma gamla skrot som vanligt men jag kom hem med en mandolin,den är jag riktigt bra. Hann även övningsköra med båda R och F, på kvällen åkte vi iväg och fiskade tillsammans med bror och svägerska. Som vanligt när man åker till tjärnarna så for man inte så mycket fisk och igår fick vi ingenting. Men vad gör det?  Vi grillade korv,såg solen gå ner, skrattade åt L glad idéer om hur man skulle fånga en bäver med kastspöet :) Så himla roligt förresten att hon vill följa med oss och fiska, hon som tyckt det varit så skittråkigt att fiska är den som inte vill åka hem.


Idag vet jag inte vad som händer men troligen måste jag börja ta hand om hushållet, tvättkorgen är överfull och golven så skitiga, dammet överfaller oss när vi går på golvet. Men skiner solen så blir det nog inte mycket gjort med det. Jag bör även försöka hinna med en ridtur.


Bjuder på lite bilder från torsdagskvällens fisketur, bilderna är lite suddiga för jag hade bara med mobilen.

              

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards