This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Bettan - 23 maj 2010 21:42

Oj så snabbt den här helgen gick men å andra sidan så har jag fått så mycket gjort. Eller jag och jag?? Ska jag vara ärlig så har hela familjen varit delaktig i det.  

Trots att vi har gjort mycket så har vi även hunnit med mycket vila. Eftersom det var strålande sol i fredags så blev det grillning och ett gott rosevin till det och enbart njuta av att vara ledig. Finns det något underbarare än den första riktiga sommarkvällen när man kan sitta ut i solen länge, spela lite fotboll och bara känna den där underbara frihetskänslan som man kan känna sådana kvällar. Minns ni hur det kändes när man gick på sommarlov, det var en sån stor frihetskänsla den dagen, lite tycker jag den första sommardagen kan kännas som vuxen. Den riktiga sommarlovskänslan infinner sig endast när man ska gå på semester. 


Lördagmorgon packade maken och jag bilen och släpvagnen och åkte till sommarstugan. Där började han såga ner skog som kommit alldeles för nära vår stuga. Svärmor kom, hon ägde stugan tidigare och hon gillade väl inte det riktigt men vi är så nöjda. Äntligen kan vi se ut genom fönstren utan att bara se träd medan J fällde träd så målade jag stugan. Nu hann jag bara med halva stugan i helgen men hade inte räknat med att hinna med något mera heller. Nästa gång är den röd och fin sedan är det massor med vit målning kvar men det ska få ta hela sommaren för fönstren måste kittas om också. 


Min bror och svägerska var också hos oss i lördags, naturligtvis var vi tvungen att åka och fiska en sväng. Vi åkte till den sjö som är närmast vår stuga och där ska det inte gå att få fisk från land har jag då alltid fått höra. Men vi fick då både abborre och gädda, gäddorna var väl inget att skryta över. De var t.o.m mindre än abborrarna :)


Idag har vi mest hållit på med att städa och röja efter allt huggande igår, jag rev en gammal hundgård som stod där för där ska en ny bod upp med bla ett gästrum.


När jag kom hem i kväll så hade jag ridlektion i storm och regn. Måste ärligt säga att efter mitt fall så har jag blivit riktigt harig när hästen är lite orolig. I kväll var han inge rolig alls att jobba med för en rädd kärring :) Men på nått sätt så gick det bra i alla fall. 


Nu ska jag kolla lite på finalmatchen i hockey innan det är dags att krypa ner i sängen för att åka till Härnösand i morgon.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards