This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Bettan - 27 maj 2010 22:20

I kväll har jag kokat av ilska, blev så besviken när jag kom hem till familjen. Efter en vecka i Härnösand så såg det ut som en grisstia här hemma. Råkade säga det åt maken å då han säger, ja jag fick ju skämmas för ostädat det var här när vår granne var in hit. Sa det kan väl inte vara mitt fel för jag har inte varit hemma, fick en konstig min av honom å då brann det för mig. Skulle jag skämmas för att jag inte varit hemma och inte städat eller de som varit hemma och inte städat? Maken flydde fältet och jag satte igång och städa i ren ilska för jag vill då inte bo i en svin stia!! Rörigt kan jag ha det men inte så som det var idag.


Nu är det rejält städat på nedre planet förutom vardagsrummet, det ska jag ta i morgon och så ska sovrummet få sig en dust. Till och med maken har vågat sig in nu och L sa att nu ser det fint ut här igen. 

Nu är det inte lätt att hålla ordning på allt med tanke på hur mkt jag är borta på veckorna. Så jag måste också erkänna att han gör så gott han kan gubben min MEN den här veckan hade han tappat greppet totalt.


Har varit och köpt en ny sadel till Manga idag, hade tänkt hinna med och pröva den i kväll men det har ju regnat precis hela kvällen. 


I morgon ska jag nog åka och köpa ett plommonträd är så sugen på ett men vet inte om det funkar här hos mig. Var och kikade på äppelträden i kväll och de är full i blomknopp, väntar på att få se om körsbärsträdet har någon knopp i år.


Nu är det nog dags att krypa ner i sängen och vila, har en tuff dag framför mig i morgon.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards