This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Bettan - 24 maj 2010 21:35

Måndag hela dagen har det varit och en lagomt tung dag. Har inte haft den mest effektiva dagen på jobbet men jag har gjort en del i alla fall.


I eftermiddag blev det att sätta sig i bilen och åka till Birsta för att handla färg, den räckte inte till allt som skulle målas på stugan. Var även in på Ikea och handlade lite solcellslampor, ska bli riktigt spännande att se hur de fungerar. Köpte bla två rislampor med solcell tänkte ha dem ute på altanen i sommarstugan för där ute har jag ingen ström. Även en ficklampa med solcell inhandlades dvs en bra sak att ha.


Pratade med en vän idag som precis fått beskedet att han inte fått ett jobb han varit på intervju för. De hade ringt ca 30 minuter innan jag ringde honom och jag hörde hur besviken han var. Vet ju själv hur tungt det är att få negativa besked, hur känslan av att inte duga kryper in i en själ. Har man kommit så långt som till intervju så finns det trots allt ganska stora förhoppningar om att få jobbet.  Tur för min vän att han har ett jobb redan men  han vill hem till norrland igen. Ja livet kan var bittert ibland.

Snart börjar denna karusell för mig igen, hopp och förtvivlan blandat om vart annat....


På onsdag ska jag träffa en kvinna som är intresserad av att köpa min ponny, hoppas på att det ska gå vägen. Just nu är hon utlånad till ridskolan och sköter sig tydligen riktigt bra där.  Om allt går vägen så ska hon få flytta till Gävle och göra en nioårig tjej lycklig. Naturligtvis kommer vi att sakna vår Pallis men samtidigt ska det bli så bra om hon kan göra en lite tjej glad.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards