This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Bettan - 7 januari 2011 21:29

Idag har maken haft en underbar dag.....eller inte!

Han har suttit på akuten precis hela dagen, fick ett sms vid 14-tiden där det stod, knepigt ställe....för en stund sedan så kom sköterska med en provkollektion av värktabletter som de vill att jag ska testa.  Vid 19 tiden skickade de hem honom med de tabletter som då verkade vara de bästa. 

Det ska bli spännande att se om någon av oss i familjen får sova i natt, det vore så underbart. Vi har knappt sovit någon av oss de här senaste veckorna.


Själv har jag tillbringat 90 minuter på en bank där jag själv inte är kund. Behövde få hjälp med att se vad som var fel på ett konto som jag ska betala in till för en vara jag köpt på tradera. Vilken bedrift av dem på banken att hinna med åtta kunder under tiden jag satt där och väntade....katastrof är ett mycket MYCKET milt ord för deras servicenivå. 


Inte nog med det, när jag äntligen kom till en kassörska så började hon lära mig hur man betalade på internet....tillslut så fick jag en syl i vädret och sa till henne att jag haft internetbank sedan den kom. Då började hon surra om att jag borde tagit med dosan så skulle hon lärt mig hur den fungerade....vad hade människan i örat när jag presenterade mitt ärende??? Sa till henne på skarpen igen att jag inte var kund hos Swedbank., det finns en anledning till att jag bytt bort er

. ..Fick till svar Oj, jag har missuppfattat dig.....

Jo jag vet... Bigtime :)

Är så enormt glad att jag inte har den där banken kvar, kommer aldrig byta till den igen.

Strax väntar sängen.....


Av Bettan - 7 januari 2011 18:20

Funderar på att göra det här till i morgon, vad tror ni?


Stracciatellamousse

Ingredienser:

  • 100 g mörk choklad
  • 2 dl grädde
  • 250 g kesella
  • 1 dl florsocker
  • 1 vaniljsocker

Gör så här:

Hacka chokladen. Använd en vass kniv och tryck.

Vispa grädden lite lagom tjock.

Blanda kesella, florsocker, vaniljsocker och drygt hälften av chokladen. Använd gärna elvispen på lägsta hastighet (visparna behöver ej göras rent emellan).

Blanda samman med den vispade grädden till en fluffig och fin smet (fortsätt gärna använda elvispen på lägsta hastighet).

Fördela smeten i portionsglas. Strö över resten av chokladen.

Ställ in i kylskåp i minst 30 minuter före servering.

Receptet hittade jag på recept.se så bilden är "lånad"

  

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards