This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Fredagens bravader

Av Bettan - 28 maj 2010 22:08

Idag har varit en riktigt skön dag, började med att jobba hemma ett par timmar. Satt hemma i vardagsrumssoffan med datorn i knät och skrev på en rapport, sippade på en kopp kaffe och jobbade med benen uppslängda på en skön fotpall. Då är det skönt att jobba :D 


På eftemiddagen var det dags för att ge vardagsrummet en dust, putsade t.o.m fönstren trots regnet. Att jag gjorde det beror på att katten sitter på fönsterbrädan på utsidan fönstret och reser sig mot rutan när hon vill in....rutan var mer än skitig. Hade jag inte rengjort den så skulle ingen förstå att jag faktiskt städat. 


När det var gjort var det dags att hämta Linda på skolan för att åka och köpa ett plommonträd. Linda har gett mig 1/4 del i morsdagspresent, hon är så gullig min underbara unge :)

Till middag gjorde vi idag en underbart god älgfärspirog, sallad och ett glas rött...det är livet dé.  Har dessutom hunnit med att göra en toscakaka till morsdagsmiddagen som jag bjudit in mina föräldrar och svärmor till.


Nu i kväll har jag varit ute och ridit( jo jag vet att jag skrev att smakat ett glas vin men det var flera timmar innan)

För första gången på länge kom jag upp på honom utan hjälp,han var så lugn och trevlig i kväll. Jag hade nya sadeln som jag köpt igår och den kändes bra på honom. Dessutom tyckte jag att jag satt bra i den, inbillningssjuk som jag är så tyckte jag att jag satt "rätt" och att det var lättare att "rama" in honom med den. 

Trots att det regnat hela veckan så var min paddock inte blöt och hal, helt fantastiskt. Tränade på det som vi gjorde på förra lektionen, bla travade på vi mittlinjen för att han ska bli mindre vinglig och inte behöva ta stöd av paddockens staket. Jobba de även med fram och bakdelsvändningar och i kväll var han helt underbar att jobba med.


På söndag är det dags för nästa sociala experiment då ska jag rida lektion tillsammans med V och hennes häst Smira, det ska bli riktigt spännande och se hur det går. Misstänker att han kommer att bli kär i henne och vara mycket fokuserad på henne i stället för vad jag vill att han ska göra. Han behöver verkligen testa på att rida lektion med andra, han har gått i sin trygga värld här hemma hos oss det senaste året.

Men en sak är säker...jag kommer att vara skitnervös :)

Manga och jag  

 
 
Ingen bild

M

29 maj 2010 13:57

De är så underbarr bild på dig och Manga

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards