This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under maj 2010

Av Bettan - 16 maj 2010 08:34

Har haft så enormt mycket att göra denna helg, detta har gjort att jag inte har hunnit med att kika in på datorn och därför inte heller orkat skriva något.


Tordagen började med att vi åkte till sommarstugan, vi stannande en natt där. Vi skulle försöka få den i ordning för sommaren. J hade nog en av de tuffaste dagarna i sitt liv dessa dagar, man kan lugnt säga att absolut inget gick hans väg. Korsslöt bilen på morgonen, fällde fast en tall som tog 3 timmar att få ner, hade gjort sängramen 10 cm för kort osv.... Tror han blev glad när torsdagen blev fredag. Tur att han inte ramlade i sjön när vi var i väg och fiskade, det var väl ungefär det enda som inte hände honom.


På fredagskvällen var det dags att åka till min vän C och fira henne på hennes 50-årsdag.Det blev en sen natt tillsammans med glada vänner, J och jag cyklade dit och hem så vi kom hem samtidigt som tidningsbudet lämnade vår morgontidning. Ganska mysigt att sitta ute på altanen och läsa morgontidningen innan man går och lägger sig efter en fest. Det var 12 grader varmt när kl var 3.00


Vilken dag det blev igår, strålande sol nästan 30 grader varmt. Dagen gick åt till återhämtning och umgås med vänner som kom förbi. På eftermiddagen åkte vi ner på marknaden. Samma gamla skrot som vanligt men jag kom hem med en mandolin,den är jag riktigt bra. Hann även övningsköra med båda R och F, på kvällen åkte vi iväg och fiskade tillsammans med bror och svägerska. Som vanligt när man åker till tjärnarna så for man inte så mycket fisk och igår fick vi ingenting. Men vad gör det?  Vi grillade korv,såg solen gå ner, skrattade åt L glad idéer om hur man skulle fånga en bäver med kastspöet :) Så himla roligt förresten att hon vill följa med oss och fiska, hon som tyckt det varit så skittråkigt att fiska är den som inte vill åka hem.


Idag vet jag inte vad som händer men troligen måste jag börja ta hand om hushållet, tvättkorgen är överfull och golven så skitiga, dammet överfaller oss när vi går på golvet. Men skiner solen så blir det nog inte mycket gjort med det. Jag bör även försöka hinna med en ridtur.


Bjuder på lite bilder från torsdagskvällens fisketur, bilderna är lite suddiga för jag hade bara med mobilen.

              

Av Bettan - 12 maj 2010 21:07

En dag som denna finns det inte så mycket att skriva. Mina tankar gå till de drabbade i Härnösand.

Det finns inte ord att beskriva det onda dådet som skett och den enda frågan man kan ställa är ....varför??


Samtidigt så hoppas jag att det finns hjälp för den unga killen att få och att hans mamma har ett stort hjärta. Ett stort hjärta att förlåta honom för att han dödat hennes barn, hans syskon. Ett stort hjärta att se sitt barn och inte en mördare. Vet inte hur jag skulle reagerat, om jag har haft förmågan att förlåta, älska igen trots att det är en livsuppgift att älska sina barn. Skulle du kunna förlåta och älska ditt barn villkorslöst igen?


Rest in peace.


Av Bettan - 11 maj 2010 22:31

Hörde just på nyheterna att det skett ett trippelmord i Härnösand....


Förstår inte hur man kan vilja släcka någons liv, desto mindre kan jag förstå hur man vill släcka tre personer liv varav två är ungdomar.

Av Bettan - 11 maj 2010 21:20

För några år sedan lärde jag känna en familj från Nederländerna, de första åren höll vi bra kontakt. Men som brukligt är så tappade vi kontakten, mest för att jag skjuter upp att skriva vanliga brev pga tidsbrist. Dessutom så tappade jag deras mailadress när min förra dator kraschade, det är så mycket enklare att maila och chatta. 

I kväll när jag startade datorn hade jag en vän förfrågan på facebook, blev genast nyfiken på vem den kunde vara. Var lite förvånad över det för jag tycker att jag snart borde ha alla mina vänner där. Öppnade förfrågan och hittade dottern i den Nederlänska familjen. Åh så glad jag blev att få kontakt med dem igen, hon och jag chattade nog över en timme om ditten och datten. Via dottern har jag nu fått kontakt med hennes pappa igen också :) Nu kommer de till Sverige och Ytterhogdal i sommar, då ska jag åka dit och träffa dem. När jag åker dit ska jag även passa på att hälsa på en annan vän i Sveg, vad tror du om det M? 


Var på loppis i kväll, hade inget annat för mig. Gick därifrån med två träbitar och en bricka. Träbitarna är ekbitar, sonen är duktig på att göra knivar och när jag såg dem tänkte jag på honom. Tror att jag ska be honom göra mig en fiskekniv av en av bitarna.  


Börjar längta efter att fisk, borde kanske ta med kastspöet i helgen när vi åker till stugan. Vi har inte bestämt vilken dag det blir vi åker, måste kolla väderprognosen. Det jag vet med säkerhet är att vi inte kommer att åka på fredag kväll för då ska vi på 50 årsfest.

Har bakat en chokladkaka och lite småkakor i kväll, ska ha med det till stugan. Js morbröder kommer säkert att vara där och då är det aldrig fel att ha lite fikabröd att bjuda på.

Funderar även att åka på v75 på Dannero i helgen men vi får se vad vi hinner. Misstänker att barnen vill åka till marknaden inne i stan också, kanske vi hinner med båda sakerna.


Nej nu är det nog dags för en fika. 


Av Bettan - 11 maj 2010 07:41

Idag börjar min reträtt på jobbet, har troligen mitt sista arbetsgrupssmöte idag. Ev hinner det bli ett nytt i höst men det ska inte jag leda utan det ska S som jag vickar för göra. 

Efter idag så ska jag gå lite i ide och börjar att städa bort mig själv på jobbet, förbereda för S återkomst. Det innebär att jag mest ska sitta och skriva en stooor rapport till TVV och börja rekv hem pengar för 2009. Kanske ingen roligt arbetsuppgift men jag vill så gärna att det ska vara gjort innan jag går hem. 


Kommer att sakna alla dessa underbara människor som jag lärt känna i projektet och på arbetsplatsen. Tur att internet finns så att man få ha lite kontakt med många dem. Så lätt ska de inte slippa mig:) 


Dags att gå till jobbet, packa bilen och åka till Dannero. Vi ska ha mötet där, träffa en person som var med i projektet tidigare. Ska bli så kul att träffa honom och höra honom berätta om sitt nya jobb. 

Av Bettan - 10 maj 2010 21:46

Har idag blivit besviken ett par gånger, det är inte kul när någon man litar på sviker. Nu sitter jag här och funderar på hur jag ska uppbåda förtroendet för denna person igen. För förtroende för personen ifråga vill jag gärna ha, denne är en bra stöttepelare för mig. 


I kväll var J och jag iväg och köpte lite grejer hos ett äldre par, ett enormt gulligt par. Vi blev inbjudna till dem på fika och det var så trevligt. Vi båda blev förtrollad av deras öppenhet, all den kärlek de visade varandra. De frågade oss om vi visste hur gamla de var, vi gissade på 70 men de var 78 år. Vi sa båda när vi åkte därifrån att det var så fantastiskt att få se deras livsglädje, tänk att kunna leva tillsammans med samma person i över 50 år och känna stor kärlek till denne. Får jag önska mig något så vill jag ha det så när jag blir gammal. 


Har idag varit och köpt vitaminer så nu jäklar ska jag bli pigg :) 

Det har förresten gått kanonbra på jobbet och jag är ju ff vaken.


Funderar på att åka till Birsta i morgon och handla lite, behöver lite grejor till sommarstugan. Men får se hur det känns i morgon, kan bli nästa vecka också.


Nu återstår bara att säga

  

Av Bettan - 9 maj 2010 20:57

Jaha då var det söndagkväll då och i morgon ska man vara på jobbet igen.


Var inte pigg i morse när jag vaknade, hade mycket som jag hade tänkt göra men inte hade ork till. Vilken tur att min bror och svägerska kom hit och räddade mig.

De ville att jag skulle åka med till Kramfors till Dollar Store, jag och L hängde på. 


När jag var där så hände det där fenomenet som ofta inträffar men som jag inte förstår. Jag gick in i affären utan några som helst behov av något, skulle inte handla något och går ut flera hundra fattigare?!

Tänk att jag inte visste innan jag gick in att jag behövde rosa muffinsformar, några flaskor sköljmedel, diskmedel osv. Det jag visste mig behöva var en sop till sommarstugan, det hade jag glömt bort tills L såg en. Det känns så mycket bättre att komma hem till gubben och visa upp att man handlat något som vi verkligen behöver.

Det var marknad där i Kramfors så vi passade på att gå dit en sväng också, där prövade L och jag på langos. Riktigt gott och vilken tur att bror min inte gjort av med alla pengar som jag gjort så han kunde låna ut en tjuga till oss.


Har i kväll ridit för första gången sedan jag åkte av, var så djävla nervös. Tror att jag aldrig sett så sammanbiten ut på länge. Nu gick det så bra, Manga var nästan för lugn/seg, till nästa gång måste han pigga på sig lite. Innan jag klev på så hade jag lovat mig själv att gick det inte bra så då skulle jag sluta rida. Nu måste jag väl rida en gång till då ...


Nu ska jag se om tre kronor klarar av att slå norge i hockey. Gillar skarpt att Finnland åkte på stryk av Danmark igår.


Carpe Diem!


Av Bettan - 8 maj 2010 21:32

Ett tag sedan jag skrev, har inte haft något att skriva om. Kan ju inte skriva om min trötthet alla dagar:)


Idag så var tanken att jag skulle gå ut och städa i trädgården lite men när jag väl kom ut så bestämde jag mig för att ta fram yxan och klyva lite ved. Så jäkla skönt att få jobba med kroppen, solen sken och jag kunde stå i kortärmat för första gången i år. 


Mitt på dagen kom en av tjejerna som brukar hjälpa mig och rida hit och red min unghäst. Det kan jag lova er att jag skulle inte ha lett lika stort som hon gjorde när han brallade när hon ville att han skulle galoppera. Jag hade dött, inte lite utan stendött på fläcken :)

I morgon ska jag rida lektion, det har jag inte gjort sedan jag åkte av och jag gruvar mig nå dj*skt....


I kväll har vi haft Stockholms främmande på middag, grillade och åt kladdkaka till efterrätt. Dessutom har jag ätit godis, mår så illa. Jag har ju inte ätit godis det senaste halvåret, tänk att så fort man börjar äta så är det svårt att låta bli.

I morgon blir det inga godsaker, i morgon är slut på helgens syndigheter måste tillbaka på banan igen.


Det enda nackdelen med att det är söndag i morgon är att det är måndag nästa dag och det betyder jobb. Ifs gillar jag mitt jobb men jag tycker inte man ska jobba på sommaren. Då ska man vara ledig och vara hemma, funderar vilket parti som vågar lova det i höstens val? 

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards